sobota, 3 maja 2014

KOMMAGENE HOTEL. Kahta. Góra Nemrut. Turcja.

"Kurdystan. Bez miejsca na mapie" jest książką po której przeczytaniu zaciekawiłam się narodem Kurdów.
Ukazuje jeden z największych narodów na świecie bez własnego państwa. Jest to historia 45 milionowej społeczności, żyjącej pod zaborami w czterech krajach (Irak, Iran, Syria, Turcja), a także na emigracji, między innymi w Polsce. Opowiada o życiu codziennym, o radościach i o tragediach, wojnach, o religiach, zwyczajach, kulturze, a także o niezwykle szybko rozwijającej się gospodarce w maleńkiej kurdyjskiej autonomii na terenie północnego Iraku. Książka dotyczy narodu, który dzielnie broni swojej tożsamości, który jest niezwykle gościnny, ale też twardy i honorowy.
 Autorka Maria Giedz
Dlatego Turcja, w której spędziłam 3 miesiące grubą linią jest podzielona dla mnie na zachód i wschód, a rozdziela ją najpiękniejsza geograficznie Kapadocja w jakiej w życiu byłam. capadocia jest nieziemska...przepiekna i zachwycajaca, jak diamenty, najpiekniejsza

Wracając do Kommagene hotel i Kahta w której spędziłam 3 tygodnie, a potem jeszcze wróciłam na pare dni.
Co zainspirowało mnie do odwiedzenia tego miejsca?
( Film, Po 20 latach od nakrecenia Baraki, Ron Frick powraca z Samsarą.
https://www.youtube.com/watch?v=aaBFaNxgm8s
film to inspiracja do wyjścia z domu :), w13.09 minucie są obrazy z góry Nemrut, blisko Kahta.

Mieszkam w hotelu prawie 3 tygodnie, ale korzystając z couchsurfingu, zaproponowałam im pomoc w pracach hotelowych w zamian za nocleg. Żyję według zasady : żeby dawać, trzeba brać, żeby brać, trzeba dawać! Bo nie da się tylko dawać, bo nie można tylko brać.
Pomagałam w recepcji, w restauracji, w sprzątaniu pokoi, 3 – 4 godz. Dziennie
Właściciel hotelu zaprosił mnie na swoje wesele ( bagatela 2000 osób )
Poznałam wyjątkowych ludzi - turystów, którzy docierali do tego nietuzinkowego miejsca,
Zostałam w końcu przewodnikiem wycieczek i kilka razy byłam na górze Nemrut z turystami.
I co najcenniejsze dla mnie po ludzku zaprzyjaźniłam się z menadżerem hotelu Abim i spędziliśmy bardzo miłe chwile pracując w hotelu, ale również zaprosił mnie do swojej rodziny, do domu, i to z jego dziećmi i żoną spędzałam często popołudnia i wieczory. Miałam okazje pobyć na 100% z Kurdami z krwi i kości! J Kurdy tureccy dla mnie najlepsi, mega życzliwi, szczerzy, ciepli, pomocni, radośni, bardzo fajni ludzie. Upodobałam sobie ich bardzo J
Mieszkając w Kahta jedyne pieniądze, jakie wydałam to pieniądze na prezenty dla moich przyjaciół. To do tego czasu spędzonego w Kahta zawsze wracam z wielką czułością, uśmiechem i radością wszechogarniającą. Magia.
Link do hotelu:
http://pl.tripadvisor.com/Hotel_Review-g815360-d3245110-Reviews-New_Kommagene_Hotel-Kahta.html#LIGHTBOXVIEW
Myślę, że z hasłem DORI, będzie i taniej i rodzinniej :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz